zaterdag 1 mei 2010

Aangevlogen

Zo. Dit is het laatste 'inhaalbericht' voor mijn Blog. Dit blog zal vanaf het volgende bericht min of meer synchroon gaan lopen met echte wereld.

Nu alweer een maandje terug, ergens op een verlaten fietspad ergens tussen Muiderberg en Weesp, fiets ik nietsvermoedend mijn vaste route. Het is even na zes uur in de morgen. Het is nog vrij donker, en ik rij een kilometertje of 30 per uur. Beetje slaperig nog, U kent dat wel.

Op het fietspad langs de spoorlijn bij het Naardermeer zie ik opeens 'iets' bewegen in mijn perifere blikveld. Meteen daarop hoor ik een ferme klap op de zijkant van de Alleweder. Het moet even doordringen (het is nog wel heel erg vroeg), maar voorzichtig rem ik de fiets af. Helmlamp aan (ik heb een kleine zaklamp bovenop de fietshelm zitten) en ik inspecteer de band aan de rechterzijde. Niets te zien. Geen klapband dus :)

Ik loop terug naar de plek waar ik de klap hoorde. Ter plekke aangekomen zie ik wat al deze commotie veroorzaakt heeft: Het is een meerkoet! Een beetje versuft zwemt het beest in de sloot naast het fietspad.

Raar beest. Volgens mijn collega's heeft die koet me 'gepakt' - het is immers paarseizoen...


Later diezelfde morgen schiet er een fazant vlak voor m'n neus vanuit de berm het fietspad over. Het zal er het weer wel voor zijn.

4 opmerkingen:

  1. hi erwin,

    ben ik jou afgelopen mandag tegen gekomen met een andere ligger vanuit Weesp bij het spoor richting de hakerlaarabrug te Muidenberg?

    groet Marcel Beekmans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marcel,

    Ja, da's goed mogelijk. Ik rij daar inderdaad langs. Mijn collega rijdt op een low-racer, meestal met een geel windjack aan. Kan me niet herinneren dat ik een rode Quest gezien heb. Zal voortaan beter opletten ;)

    Groetjes,

    Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hi:D

    ja dan ben ik jou met je collega tegen gekomen...
    heb nog wel getoeterd... lag in ligfetstrace?
    lol

    lees maar eens...
    http://ligfietslover.blogspot.com/2010/04/met-de-nazca-naar-meidrecht-en-nieuwe.html

    ga straks de nazca weer even uit laten!

    greets marcel,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi ding, die Nazca!

    Die ligger is mijn collega Theo. We poolen samen naar kantoor. Kan best zijn dat we daar op die brug een sprintje aan het trekken waren; is een mooi bruggetje om dat te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen