zondag 9 mei 2010

Nachtfoto's

Vanavond heb ik een paar foto's gemaakt van de verlichting op m'n Alleweder. 

Allereerst een controle foto van een donker steegje. Foto is gemaakt met mijn telefooncamera in de stand 'nightshot'.

Vervolgens hetzelfde steegje, met de koplamp in de neuskegel; een enkele CREE XR-E R2 op 900mA. Uitzicht is ongeveer wat ik zie in de normale zitpositie.
En tot slot een foto met de Firefly lamp erbij aan geschakeld. Nu staan er in totaal 3 CREE XR-E R2 LEDs te schijnen, alle op 900mA. Totaal circa 10 Watt aan verlichting.

Hier een herhaling van de laatste twee foto's, maar nu op een onverlicht fietspad, en de camera iets naar voren, zodat de Firefly zelf niet in beeld komt.


De heldere reflectie op het fietspad is die van de ogen van een kat :)


De Firefly geeft vrij veel strooilicht op de aluminium motorkap. Maar verder ben ik meer dan tevreden met de lichtopbrengst.

2 opmerkingen:

  1. Precies :) Jammer dat het rond dit jaargetijde zo snel licht is 's morgens. Kan ik er haast niet meer van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen