woensdag 19 mei 2010

Nóg meer comfort en gemak.

Nu de Alleweder weer wat soepeler loopt, is het tijd om eens wat aandacht te schenken aan het comfort aan boord. 

Allereerst kwam ik op mijn favoriete internetshop een leuke MP3 speler met speakers tegen. Natuurlijk ideaal voor de ritjes met open kuip. De postbode heeft hem gisteren aan mij bezorgd. De MP-3 speler heeft een interne Li-Io accu en ik moet nog even aanzien hoe lang hij daar op werkt. Mocht het uithoudingsvermogen van de interne accu onvoldoende blijken, dan ga ik hem aansluiten op de boordaccu.
Gisteren bedacht ik me, dat ik eigenlijk wel genoeg had van de beurse plekken op mijn bovenarm en elleboog. Die beurse plek op m'n bovenarm zit toevallig net op de plaats waar de rand van de kuip in aanraking komt met mijn arm. En de beurse plekken op mijn elleboog zitten precies op de plaats waar ik met mijn elleboog tegen de wand van de kuip steun in bochten... Toeval? Ik denk van niet...

De oplossing is simpel en nogal voor de hand liggend. Ik heb 'm gestolen van de Strada/ Quest. Aan weerszijden van de kuip heb ik een schuimrubber kussentje gemonteerd. Het is vrij stevig materiaal (wordt in het magazijn op kantoor gebruikt als verpakkingsmateriaal) in stemmig grijs. Hetzelfde materiaal als waarvan ik de hoofdsteun gemaakt heb. Ik heb vlak onder de rand van de kuip een tweetal Velcro strips geïnstalleerd. Hierop worden de stootkussens vast geklit. Heel simpel en effectief eigenlijk. Zal mij benieuwen hoe dat bevalt met rijden :)
Het Venti-zitkussen heb ik wat lager in de schaal gedaan. Aan de onderzijde heb ik het kussen met wat staaldraad vastgezet, zodat hij de volledige breedte van mijn achterwerk afdekt. Ik vind het kussen nogal hard, en het zweten van mijn rug is er niet geheel mee verholpen. Maar ik heb wel de indruk dat m'n kleding minder nat is. Die houden we er dus maar in.

Eerstvolgende ritje is vanmiddag een lokaal ritje Almere-Muziekwijk naar Tussen de Vaarten. Buienradar belooft 16°C en geen regen. Ideaal om mijn nieuwe aanpassingen te testen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten