woensdag 2 juni 2010

Kettingrollenpech en knoopdoorhakdag.

Gisteren een vrij doorsnee forensdag meegemaakt. Lekker met de Almereweder naar Schiphol en weer terug naar Almere. Heen en terugweg droog en op celluloid vastgelegd. 


Op de terugweg nog een paar minuten oponthoud gehad omdat de zelfbouw RVS lowracer van bikepool-maatje Theo had besloten om een kettingrol te laten falen, maar dat mag geen naam hebben. Door het oponthoud nog wel rustig kunnen praten met die andere Erwin van de WAW 022. Die kwam langs en hield even halt voor een praatje. De WAW zag er prima uit met de nieuwe laklaag en bestikkering! Natuurlijk meteen de kans aangegrepen om elkaars verlichting eens goed te bekijken en te vergelijken.


Over het ontmoeten van andere velomobielen, eigenlijk is het heel vreemd dat ik er zo weinig zie. Volgens Velomobiel.nl rijden er toch een stuk of wat rond in Almere...
Gisteren was ook de dag van knopen doorhakken.Na een testrit, een maand afkoelen en meer ervaring opdoen met de Alleweder, heb ik toch de grote stap maar gewaagd :)

4 opmerkingen:

  1. Toch vind ik 't jammer dat je nooit geprobeerd hebt de transmissie van je FAW eerst te optimaliseren (bovenketting over 1 geleiderol onder 't stoeltje & eruit met die N.7 naaf).
    Je zult de fietsen zo nooit eerlijk met elkaar kunnen vergelijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mick,

    Ja, daar heb je gelijk in. Maar de Alleweder is voor mij eigenlijk van het begin af aan een 'proberen of ik een velomobiel leuk vind' fiets geweest - het is mijn eerste velomobiel en als zodanig een goede manier om ervaring op te doen.

    Maar het is nog niet gezegd dat ik de Almereweder verkoop. Ik ben er nog niet uit of ik 'm hou naast de Strada of niet. Ik ga het wel zien... En vergelijken kunnen we altijd nog - moeten wel alleen de twee fietsen eens bij elkaar zien te brengen ;-)

    Groetjes,

    Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Erwin,

    Gefeliciteerd met de aanschaf van je Strada. Ben erg benieuwd hoe deze je gaat bevallen, maar ik twijfel er niet aan dat het een positief verhaal zal gaan worden.
    Leuk verhaal over onze ontmoeting van dinsdagmiddag. Trouwens als je daar nog bewegende beelden van hebt dan hou ik me aanbevolen (ik zie me zelf niet zo vaak rijden...).

    Groeten,
    Erwin.

    BeantwoordenVerwijderen