dinsdag 6 juli 2010

Nieuwe Punto :)

Enige tijd geleden alweer had ik een klein meningsverschil met een vrachtwagen op de A1. Zie mijn Blog "Je hoeft niet in een Velomobiel te rijden om over het hoofd gezien te worden". Daarbij is mijn Puntootje helaas overleden. De schade is inmiddels vergoed door de verzekeraar van de tegenpartij, dus: "Leve de nieuwe Punto!".


Ben uiterst content met opvolger. Vooral de airco is heerlijk deze zomer :) 
Nu maar uitkijken voor vrachtwagens...

Over uitkijken gesproken; gisteren heb ik geprobeerd om voor elk rood stoplicht op mijn route te stoppen. Dit natuurlijk in preparatie op de levering van mijn nieuwe Strada :) Maar ik heb meer moeite met dat nutteloze gerem en gestilstaan dan ik dacht. Heb het precies één stoplicht volgehouden. Maar ik beloof beterschap! Ook al omdat ik verleden week in Weesp bijna bij het door rood rijden in aanraking kwam met een groene Jaguar. Blijkbaar overzie ik de situatie in de hitte van de strijd (ik was een fietser aan het inhalen...) niet zo goed als ik mezelf voor hou. Hierbij nogmaals mijn excuses aan meneer in de Groene Jaguar, die begrijpelijkerwijze een beetje boos was, maar toch nog vriendelijk bleef.

3 opmerkingen:

  1. Je wilt niet weten hoe ik de kruispunten passeer met de (JE-)trike!
    Een van m'n trucks is géén knopje indrukken maar tot tot aan de vluchtheuvel oprijden en daar het knopje vd voetgangers activeren: Komt 't verkeer achter me op gang terwijl ik voor me vh groen voor de zebra gebruik maak. Uiteraard kan ik ieder knopje vanaf de trike bereiken en de draaicirkel is veel kleiner dan zelfs een gewone fiets...
    Tel daarbij het supersnelle optrekken op en ik heb mijn 'stadsfiets' gevonden!

    Groeten Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n trike lijkt me zeker een heel leuk ding :) Heel wat wendbaarder dan een Velomobiel. Met de Alleweder kom je trouwens ook goed bij de knopjes hoor; als je er ten minste vlak naast kan gaan rijden. Ik zie steeds meer stoplichten met detectielus voor fietsers op mijn route. Een goede ontwikkeling. Op langere routes (ik rij 37km) lijkt mij de VM efficiënter...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zondermeer Ron!
    Maar natuurlijk speelt ook de temperatuur momenteel een woordje mee, met de FAW gebruik ik altijd het dekje vanwege de stroomlijn en da's natuurlijk wat warm momenteel...
    Naar 't werk zoveel mogelijk met roets of bankdrukfiets voor de conditie (maar 20km vd Hoofdstad).

    BeantwoordenVerwijderen